12.6.06

İçerik Kuşağı- Concept Generation

Capital'in geçen ayki sayısında yayınlanan bir makale, "İ Kuşağı ( içerik kuşağı)" ismi verilen bir kuşaktan bahsediyor. 12-24 yaş arasında olan, zamanının bir çoğunu bilgisayar başında harcayan, anlık mesajı çok kullanan, tüm organizasyonlarını, sosyal yaşamını bu sanal dünyada kuran, burada oyun oynayan, ödevlerini yapan, müzik ve sinema dünyasını takip eden, bloglar kuran, olmak istediği karaktere bürünen, günlüğünü sanal alemde herkesle paylaşan bir hedef kitleden bahsediyoruz.
Türkiye'de 19 milyon kişiden oluşan, harcama gücü 50 milyar dolar olan bu hedef kitle irdeleniyor. İlginç sonuçlar ortaya çıkıyor. Paylaşmak istiyorum.
  • Neil Howe "İçerik kuşağı"na ilişkin şöyle tespitlerde bulundu. "Bu kuşak sanılanın aksine yalnız ve asosyal değil. İnternet onlara farklı bir ortam sunuyor. Yalnız başlarına bilgisayar oyunu oynamıyorlar. Arkadaşlarıyla beraber oynamayı tercih ediyorlar. "
  • Trend Group Yönetici Ortağı'na göre de bu yaş grubu için arkadaşlar çok merkezi bir konumda. Onlarla her daim kesintisiz ilişki kurmak istiyorlar. (Ki ben de asosyal ve hayattaki tüm hırsını bilgisayar oyunlarında tatmin etmiş, gerçek hayatta ot gibi yaşayan bir kuşağın bizi beklediğini düşünüyordum. Farklı bir bakış açısı oldu.)
  • Trendwatching.com sitesi uzmanı Reinier Evers ise bu kuşağı şöyle tahlil ediyor. "Bu kuşak şirketlerin müşteriye yaklaşımını değiştiriyor. Çünkü onlar doğrudan alıp tüketmek yerine kişiselleştirmeyi tercih ediyorlar. Hatta üretim sürecine dahil olmaktan mutluluk duyuyorlar. İnteraktivite önemli bir unsur."
  • Bunu farkına varan şirketler ise sanal alemde piyasaya sürecekleri ürünlerin test aşamasına önem veriyorlar ve tüketicilerden aldıkları destekle geliştiriyorlar.
  • Tüketicilerin hayalleri firmalar için önem kazanmaya başlıyor. Sonsuz hayal gücüne sahip hedef kitle de, "içerik kuşağı" dediğimiz görgüsü, bilgisi diğer kuşaklara göre çok yüksek olan bu hedef kitledir.

Ben bu kitleyi sadece bu hedef kitle ürünlerini satan firmaların değil tüm firmaların dikkate alması gerektiğini düşünüyorum. Onlar geleceğin temsilcileri. Geleceği, onların hayal güçlerinden, sanal tecrübelerinden öğrenme ve yönlendirme şansına sahibiz. Tüm markaların dikkatine!! "İçerik Kuşağı" sizin için de yetişiyor...

Hiç yorum yok: