27.6.06

Macitler ve mucitler belli oluyor!

Business Week ve The Boston Consulting Group tarafından 2006 başında 63 ülkede 1070 üst düzey yöneticiyle yapılan anketle dünyanın en "mucit" (innovative) 25 şirketi belli oldu. Okuyalım ve ilham alalım.

1) Apple: i-pod'u yarattı daha ne olsun. Çarpıcı tasarımlar onda, yaratıcı yazılımlar onda...
2) Google: Dünyanın en yetenekli mühendislerini işe alıyor ve onlara "istediğinizi deneyin" diyor. Daima sadeliğe ve müşteriye odaklı.
3) 3M: Araştırma ve tasarım laboratuarlarının tamamını yeniledi ve yine araştırmalara odaklandı. Yeni CEO'su ile dümene yeniden bir mühendis geçti.
4) Toyota: Üretimde yeni fikirlerin ustası. Şimdi de Hibrid teknolojisini geliştirdi.
5) Microsoft: Windows ve Office'i sürekli yeniliyor. Yeni bir Web ve PC servisi olan "Live" süper bir başlangıç yapacak.
6) General Electric: Yöneticilerini değerlendirme kriterleri arasında "hayalgücü ve cesaret" gibi maddeler var.
7) P&G: "Connect and develop" modeliyle tasarım ve yenilik artık şirketin bir parçası olmuş.
8) Nokia: Trendleri takip altına almak için "dünya haritaları" yapmış. Tasarımlarını buna göre yapıyor. Gelişen pazarlara özel daha ucuz modeller tasarlıyor.
9) Starbucks: 3 dolarlık kahvenin yaratıcıları şimdi de kahveyi sinemaya sokmuşlar.
10) IBM: 40.000'den fazla yeni patentinin 500'ünü ekosistem teknolojilerine ayırmış.
11) Virgin: Hip yaşam biçimli markasını havayollarından sigortaya kadar taşımış...
12) Samsung: Güney Koreli şirket tasarımdan üretime süratle geçebiliyormuş.
13) Sony: Eskiden daha üst sıralarda yer alan şirket HD teknolojisiyle yeniden tırmanışa geçmiş.
14) Dell: PC destek zincirinde ve satış kanallarında devrim yapmış. Ama yine de Apple'ın gölgesinde...
15) IDEO: Birçok şirkete tasarım odaklı düşünmeyi öğretiyor ve onlara tasarımlar yapıyor.
16) BMW: Innovative araştırma merkezi kurmuş. Yeni modeller için tasarımcılar arasında yarışmalar düzenliyormuş.
17) Intel: PC'nin ve mikroişlemcilerin dışına taşmak üzere. 2006'da tarihinde hiç olmadığı kadar çok yeni ürün çıkaracakmış.
18) eBay: Dünyanın en büyük online pazarı. Şimdi de vakti olmayan müşterileri için sabit fiyatlı bir site lanse etme hazırlığında.
19) IKEA: İsveçli perakendeci, mükemmel tasarımları ve sunduğu farklı perakende deneyimiyle kült olmuş durumda.
20) Wal-Mart: Tedarik kanallarını teknolojik yöntemlerle yönetiyormuş.
21) Amazon: Online deneyimi geliştirmeye odaklı.
22) Target: Kreatif pazarlama yöntemleri ve geçici mağazalarla tüketicilerini sürekli şaşırtıyormuş.
23) Honda: Mükemmel mühendislik ürünü otomobil olarak bilinen Honda, şimdi de otomobilin dışına çıkmış.
24) Research in Motion: Kablosuz e-mail pazarını kontrol ediyor.
25) Southwest Airlines: En ucuz maliyetli havayolu modelini yaratmış.

Not: Çevirileri ben yaptım, hatalar olduysa affola.

İşbu anketten alacağımız üç mesaj şöyle:
1. Tasarım farklılaşmanın anahtarıdır. Apple, P&G, IDEO, BMW, IKEA, Target gibi şirketler bunun kanıtı.
2. Doğru ürünü yaratan öncüler, devrimciler daima böyle listelerde olurlar.
3. Bizim şirketler için de bir "innovation" araştırması yapılması vakti artık gelmiş.

Hiç yorum yok: