8.12.06

Trend Madenciliği

Business Week tarafından 2006'nın en iyi fikirlerinden biri olarak seçilen Trend Madenciliği, "Reklam İnsanları" gibi sosyal networklerin, blogların ve YouTube gibi "vlog"ların yaptığı işe deniyor. Üstelik bu hizmetler kullanıcılara ücretsiz sunuluyor. Buralarda Paris Hilton'dan George Bush'a, Şahan'dan Sütü Seven Kamyon Şoförü'ne kadar sınırsız diyebileceğimiz birçok mevzu aslında "reytingi ölçülür" hale geliyor. Reklamcılığın ve pazarlamanın "popüler olandan faydalanması" kaçınılmaz. Bunu etik bulmayan tutucular olsa da burada asıl soru, "popüler olandan faydalanılsın mı, faydalanılmasın mı" değil, "popüler olandan ne kadar hızlı yararlanabiliriz" olmalı.

Hiç yorum yok: