26.4.06

Fokus Grup LVA'ya Fokuslandı!

Reklamcılıkta stratejik planlama departmanları datalarını sağlam argumanlara dayandırmak zorundadırlar. Bu yüzden de bu departman için sihirli bir sözcük vardır.

"Kaliteli araştırma"

Stratejik planlamacıları yaratıcılardan ayıran en temel özellik sağlam verilere dayanıyor, bu veriler üzerinden hareket ediyor olmalıdır. Kantitaif verilerin sağlamlığını her zaman kontrol etme imkanı bulamasalar da kalitatif verileri daha kolay denetim altına alabilirler. Çünkü insanı ve insan psikolojisini bilirler. İşte şimdi size kalitatif araştırmaları daha da güvenilir kılacak bir aletten bahsetmek istiyorum. LVA (Layered Voice Analysis) Bu alet ses frekansını ölçerek kişinin doğru söyleyip söylemediğini anlamanıza yarıyor. Evet haklısınız. Bu yalan makinasının pazarlamaya adapte edilmiş hali. Ama ihtiyacımız vardı değil mi? Nextel firması bu tekniği uygulamış. Sonuçlardan memnun. Pazarlamacıları ve reklamacıları iyi anlayan bu beyinleri kutlamak istiyorum

Bu tekniği Türkiye'de kullanan araştırma şirketleri var mı? Ben Google'da aradım ama bulamadım.

http://www.cmomagazine.com/read/030106/voice.html

Hiç yorum yok: