21.4.06

Sosyal Network Marketing- Nike ve Google Case'i

Yaklaşık 1.5 senedir varolan sosyal network sitelerine üye olma trendi, trendsetter markalarla bir adım daha ileriye taşınmış. Türkiye'de bilinirliği yüksek 80630, Yonja, Hi5 gibi siteler artık yerlerini özel zevklere sahip online community sitelerine bırakacağa benziyorlar. Sosyal network siteleri de hobilere göre özelleşiyor. Bununla ilgili çok güzel bir örnek Google ve Nike'tan geliyor. Google ve Nike beraber joga.com isimli bir site kuruyorlar. Bu futbol fanatiklerinin sosyal network sitesi. Sitenin içeriği Nike'tan, teknik alt yapısı Google'dan geliyor. Bu site üyeleri futbolla ilgili bilgi alışverişinde bulunuyorlar. Yurtdışından videolar indirip birbirlerine gönderebiliyorlar. Konuşacak önemli bir konuları oluyor. Böylelikle Nike çok güzel bir futbol sosyal network'ü yaratmış oluyor. Ayrıca da çeşitli maçlar düzenleyerek marka değerini yükseltiyor.

"Branded brand" trendinin sosyal network sitelerine uyarlanmış hali. Bu iki markanın marketing trendleriyle, tüketici trendlerini birleştirip yeni bir tend yaratarak uygulaması takdire şayan bir davranıştı. Bu makaleden çıkarılan dersler şunlar:
İyi bir pazarlama uzmanı
1-Tüketici trendlerini takip etmeli!
2-Trend yaratmalı!
3-Pazarlama trendlerini takip etmeli!
4-Varolan tüketici trendinin üzerine yarattığı trendi, pazarlama trendleriyle birleştirebilmeli.

Sonra da Nike ve Google gibi güzel işler ortaya çıkarmalıdır!
http://www.cscout.com/blog/

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba! Reklam sektörünün, bloglamaya çok uygun olduğunu düşünmüş, patrona da önermiştim.
"Nasıl olur ki? Olmaz ki..."diye kendi kendine söylenirken bırakmıştım en son. Sanırım siz blog sahibi ilk reklam ajansısınız. Yenilikçiliğiniz ve blog yazmaya üşenmediğiniz için sizi kutluyorum. Hoşçakalın.