22.6.06

Biraz Bugün, Çok Yarın

Trendgroup'un yaptığı gençlik araştırmasının bulgularına ulaştım internetten ve dergiden. Sizinle paylaşmak istedim. Bu bulgulardan "içerik kuşağı" isimli yazımda da bahsetmiştim. Biraz daha iredeleyeceğiz bu kuşağı.
Bu araştrımanın ismi başlıkta da yazdığı gibi "Biraz bugün, çok yarın". 12-25 yaş grubu ile 12 büyük kentte 600 gençle yapılan bu araştırma gençlerin bugün ve yarınla ilgili düşüncelerini ele alıyor. 60 kişiyle yaptığı kolaj çalışmalarının sonuçlarına da yer veriyor. Araştırmanın sonuçları "Biraz bugün çok yarın" kitabında derlenmiş. Ama ben bu kitaba ulaşamadım. Hiç bir kitapçıda yok. Nereden ulaşabileceğimi bilen varsa, bana yazarsa sevinirim.
Araştırmanın sonunda Trendgroup gençleri 5'e ayırmış.
"Falsız kalma"cılar (%18): 3 büyük kent dışında yaşayanlar. %75'ini genç kızlar oluşturuyor. Parayı en çok giyime harcıyorlar. Cep telefonuna çok bağlılar. Aile değerlerine de bağlılar, ama hayatla da ilgili kaygıları var. Faka çok meraklılar.
Kronik depresifler (%15): En memnuniyetsiz grup. Çok umutsuzlar. Çünkü onlara kapıyı aralayabilecek donanıma sahip değiller. Çoğunluğu 18 yaş üstü erkek. Sigaraya çok para harcıyorlar. Televizyon bağımlısılar. Pop ve arabesk müzik dinliyorlar. Müslüm Gürses, Ahmet Kaya'ya hayranlar.
Tırtıllar (%17): Onlar için en önemli şey özgürlükleri. 18 yaş üstündeler. Gazete okuyorlar. Entellektüel bir yapıya sahipler. Kablosuz olmak istiyorlar. Cinsellikten ve felsefeden konuşuyorlar. Kitap okuyorlar. Politika ve gündemle ilgililer. MOr ve Ötesi, Manga en sevdikleri gruplardan.
"Bardak tabi dolu"cular (%32): Bunlar pembe gözlüklüler. Üst sosyo ekonomik segmente dahiller. İyi okullarda okuyorlar. Aileleriyle yaşadıkları hayattan çok memnunlar. Çünkü önlerinde dolu bardak var.
"Böyle iyi"ciler (%18): Kırsal kesimdeki gençler. Sosyal kesimlerini ve sosyal rollerini sorgulamadıkları için "böyle iyi"ci davranıyorlar. Hallerinden şikayetçi değiller. Ya anneyi ya da babayı model alıyorlar. Hande Yener ve Yıldız Tilbe hayranılar.

Benim ilgimi çeken "bardak tabi dolu"cuların oranı oldu. Türkiye gibi bir ülkede %32'si bu kadar iyimser ve sosyoekonomik seviyesi yüksek olduğuna inanamadım.
Not: Bu yazı Elle dergisinden alınmıştır.
http://www.tren-dgroup.com/genclik.htm

Hiç yorum yok: