18.4.06

Koskoca Türkiye, Dünya Kupası'na gidemezsen...

Kupayı kazanan ülkelerin ekonomilerinde o sene büyüme olduğu araştırmalarla ortaya çıkmış. Kazanamayanlarda ise küçülme oluyormuş (ABN-Amro "Soccernomics" Raporu). Mantık basit. Kazanan takım taraftarları keyifleniyor ve tüketmeye koşuyor. Yine aynı rapora göre sendeleyen İtalyan ekonomisine "kupayı almak" ilaç gibi gelecek.

Türkiye'de ise iş, "şu kadar kişiyi dünya kupasına gönderiyorum" kampanyalarıyla ve büyük ekran TV satışlarında artışla sınırlı kalacak gibi görünüyor. Oysa Almanya'da yaşayan 1,5 milyon vatandaşımızın desteğiyle kupaya gitmiş bir Türkiye çok canlı bir Haziran geçirebilirdi. Hatta Kore'de alınan üçüncülük gibi bir derece neticesinde satış patlaması yapmayan sektör kalmazdı. Şimdi Fatih Hoca'yla hayaller 2010'a ertelendi.

Şu bir gerçek: Türk futbolu, Türk ekonomisinin gerisinde kaldı. Önce buraya el atmak gerekiyor.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Enteresan bak, adamlar raporda "Kupayı almak İtalyan ekonomisine ilaç gibi gelecek" yazmışlar, ben de buraya koymuşum aylar önce... Yeni fark ettim: kupayı İtalya aldı be abi! Dımdım dımdım!